Què és: és una eina per a la planificació de mesures, actuacions i suports per donar resposta a situacions singulars i complexes de determinats alumnes, perquè puguin aprendre i participar en la vida del centre educatiu.
Quan s’ha de fer: La decisió de fer un PI ve derivada de les indicacions que es fan en el dictamen per l’escolarització que fa l’EAP o quan la comissió d’atenció a la diversitat (CAD) del centre considera que un alumne -sense dictamen de l’EAP- manifesta necessitat d’un programa personalitzat o de suports addicionals. Quan el PI ve motivat per un dictamen recent d’escolarització de l’EAP, o quan l’alumne ja ha disposat de PI en els cursos anteriors, el PI s’ha de fer en els dos primers mesos del curs; en altres casos en que no hi ha un coneixement suficient sobre les necessitats de l’alumne, es pot disposar d’un mes més per concretar-lo. Es fa un PI quan un alumne/a, a més de les adaptacions incorporades a la programació ordinària i de les mesures de reforç o ampliació previstes a l’aula i al centre, es troba en alguna de les següents situacions:
Què conté: El PI ha de recollir les grans línies de l’atenció que es proporcionarà a l’alumne/a durant un període de temps determinat, generalment un curs acadèmic. Al llarg del curs el PI s’anirà concretant en la programació i en les activitats en què participarà quotidianament i s’anirà avaluant i adaptant d’acord amb el seu progrés personal. Amb carácter general les grans línies d’atenció inclouen:
1. Les prioritats en relació a les competències bàsiques i/o habilitats adaptatives (us deixo una proposta de Pauta per Avaluar-les)
2. Les adaptacions i prioritats (tant a les que afecten als objectius com als que afecten a la metodologia) en relació a les diferents àrees /matèries.
3. Els suports, interessos i capacitats de l’alumne (si l’alumne està finalitzant la ESO ha d’incloure un plà de transcició a estudis post-obligatòris o d’inserció al mercat laboral (que formarà part del Document orientador de final d’etapa).
Per més informació sobre els P.I.podeu consultar aquests dos enllaços de l’Xtec:
Aquest Power Point:
http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/_media/cursos/escola_inclusiva/diee/modul_4/pla_individual.pptI aquestes Webs que em semblen molt pràctiques, funcionals i aclaridores:
- Models de Plans Individualitzats (.doc i pdf) per nouvinguts, infantil, primària, ESO i Batxillerat:
- Models proposats pel Departament d’Ensenyament per infantil, primària, ESO i Nouvinguts:
- Recursos per el·laborar un Plà Individual (P.I.):
- Recursos per l’Educació Especial: http://blocs.xtec.cat/recursosee/documents/
- Unitats de suport a l'educació especial:
http://unitatsuporteducacioespecial.blogspot.com.es/search/label/PLANS%20INDIVIDUALS
- Unitats de suport a l'educació especial:
http://unitatsuporteducacioespecial.blogspot.com.es/search/label/PLANS%20INDIVIDUALS
El S.I. Badalona ho té molt clar i la seva coordinació és tal que a la que es detecta la necessitat de fer-ne un, actúen automàticament i el materialitzen com per art de màgia! Quin gust veure un equip tan cohesionat i entregat a la tasca educativa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario