viernes, 2 de mayo de 2014

Plà Individualitzat (PI)

Què és: és una  eina per a la planificació de mesures, actuacions i suports per donar resposta a situacions singulars i complexes de determinats alumnes, perquè puguin aprendre i participar en la vida del centre educatiu.
Quan s’ha de ferLa decisió de fer un PI ve derivada de les indicacions que es fan en el dictamen per l’escolarització que fa l’EAP o quan la comissió d’atenció a la diversitat (CAD)  del centre considera que un alumne -sense dictamen de l’EAP- manifesta necessitat d’un programa personalitzat o de suports addicionals.   Quan el PI ve motivat per un dictamen recent d’escolarització de l’EAP,  o quan l’alumne ja ha disposat de PI en els cursos anteriors, el PI s’ha de fer en els dos primers mesos del curs; en altres casos en que no hi ha un coneixement suficient sobre les necessitats de l’alumne,  es pot  disposar d’un mes més per concretar-lo.  Es fa un PI quan un alumne/a, a més de les adaptacions incorporades a la programació ordinària i  de les mesures de reforç o ampliació previstes a l’aula i al centre,  es troba en alguna de les següents situacions:
Què conté:  El PI  ha de recollir les grans línies de l’atenció que es proporcionarà a l’alumne/a durant un període de temps determinat,  generalment un curs acadèmic.  Al llarg del curs el PI s’anirà concretant en  la programació i  en les activitats en què participarà quotidianament i s’anirà avaluant i adaptant d’acord amb el seu progrés personal.  Amb carácter general les grans línies d’atenció inclouen:
1.  Les prioritats en relació a les competències bàsiques i/o habilitats adaptatives (us deixo una proposta de Pauta per Avaluar-les)
2.  Les adaptacions i prioritats (tant a les que afecten als objectius com als que afecten a la metodologia) en relació a les diferents àrees /matèries.
3.     Els suports, interessos i capacitats de l’alumne (si l’alumne està finalitzant la ESO ha d’incloure un plà de transcició a estudis post-obligatòris o d’inserció al mercat laboral (que formarà part del Document orientador de final d’etapa).

Per més informació sobre els P.I.podeu consultar aquests dos enllaços de l’Xtec:
Aquest Power Point:
http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/_media/cursos/escola_inclusiva/diee/modul_4/pla_individual.ppt
I aquestes  Webs que em semblen molt pràctiques, funcionals i aclaridores:
Models de Plans Individualitzats (.doc i pdf) per nouvinguts, infantil, primària, ESO i Batxillerat:
Models proposats pel Departament d’Ensenyament per infantil, primària, ESO i Nouvinguts:
- Recursos per el·laborar un Plà Individual (P.I.):
Recursos per l’Educació Especialhttp://blocs.xtec.cat/recursosee/documents/
- Unitats de suport a l'educació especial:
 http://unitatsuporteducacioespecial.blogspot.com.es/search/label/PLANS%20INDIVIDUALS

El S.I. Badalona ho té molt clar i la seva coordinació és tal que a la que es detecta la necessitat de fer-ne un, actúen automàticament i el materialitzen com per art de màgia! Quin gust veure un equip tan cohesionat i entregat a la tasca educativa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario