AVALUACIÓ


Que puc dir que encara no hagi dit ja...
En general estic molt contenta perquè els objectius plantejats al llarg de les activitats del pràcticum I els he anat assolint satisfactòriament.  Des del primer moment en que vaig dirigir-me al centre de pràctiques, m’han dirigit, recolçat, facilitat tot el que la meva línia de treball necessitva.  M’he sentit part absolutament integrant del SI Badalona ja que m’han tractat com una més.

A grans trets, la primera tasca del del Practicum m’ha servit per fer una primera aproximació a la realitat on es desenvolupa el Practicum  (un primer anàlisi del context d’intervenció) i per conèixer i reflexionar sobre la missió, funcions i tasques del psicopedagog, ajudant-me a  extreure suficient informació per entendre la complexitat de tasques a les que havia d’enfrentar-se cada dia el psicopedagog, en aquest institut, que he intentat plasmar el màxim clar i gràfic possible en el Blog del Diari de les meves pràctiques, que s’havia de fer per la segona tasca (el que esteu veient).  Aquest Blog-Diari, m’ha servit per fer un treball d’observació, anàlisi i reflexió progressiu, utilitzant-lo com una eina reflexiva i analítica de les meves hores presencials.  El fet d’haver de plasmar tot el treball per a compartir-lo, t’obliga a tenir idees clares i redactar-les de manera que l’altre pugui entendre-la (o almenys, així ho he intentat fer jo). No sols hem hagut de plasmar la nostra evolució, sinó que hem hagut d’organitzar-la de manera que el receptor (tot aquell que el llegeixi) entengui el sentit del que poses intentant recolçar-lo amb documentació teòrica que otorgui credibilitat i fiabilitat de les teves paraules, o com a mínim, estuin d’acord o no, les puguin donar per vàlides.

Com heu pogut comprovar, al llarg de tot el blog, he anat ampliant la informació amb diferent material bibliografic, webs interessants, dites... que recolzava el meu pròpis aprenentatge, reflexió i evolució... i tenint en compte els objectius que es cercaven, penso que he aconseguit, ja des de l'nici:
- Desenvolupar i aplicar una perspectiva pròpia sobre les característiques i la naturalesa de la pràctica professional.
- Concretar amb la màxima fiabilitat possible les diferents tipologies de problemes amb els que s’enfrenta cada dia el meu tutor.
- Plasmar satisfactòriament les fases de tota intervenció psicopedagògica, les metes plantejades, els recursos utilitzats, les dificultats trobades i tots aquells aspectes més rellevants de la intervenció, amb un constant ejercici d’autoavaluació que em servia per retroalimentar-me.

Èssent fidel a l’enunciat de la PAC, he organitzat el meu blog en diverses entrades que et dirigeixen directament als temes que puguin interessar-vos (descripció del context, desenvolupament i aprenentatge en l’adolescència, els dos casos en els que he intervingut directamen, bibliografia, webgrafia emprada...), alhora que feia un redactat seguit i complert que podeu trobar en les pàgines creades a tal efecte, on es poden trobar, com ja he meniconat, documents, vídeos, imatges, referències a les assignatures de la llicenciatura... que escauen segons la temàtica tractada.

A mode de conclusió, com veieu, la darrera entrada i pàgina inclou l’apartat de conclusions finals, amb la que intento fer una mirada transversal del Blog-Diari, fent una síntesi que aporti les conclusions del conjunt de les pràctiques realitzades i alhora una valoració personal (que intento explicar breument per no repetir tot el que ja vaig dient en el meu blog).

Potser el que més m’ha costat ha estat treure’m les ulleres de mestra per possar-me les de psicopedagoga, però que al final, ho he assolit i amb escreix. Gràcies al meu esforç, constància, implicació i magnífica guia del meu tutor del centre he aconseguit adquirir l’habilitat i actitud pròpia de la tasca professional del psicopedagog, mantenint una actitud oberta i sense prejudicis.  En general, puc afirmar que he integrat els coneixements que he anat adquirint durant el treball en les diferents assignatures i he conegut, mitjançant l’observació, l’anàlisi de la pràctica i la meva pròpia pràctica, el context d’intervenció psicopedagògica a l’hora que desenvolupava una perspectiva pròpia sobre les característiques de la intervenció en aquest context

No hay comentarios:

Publicar un comentario