OBJECTIUS I PRIMERS CONTACTES


Lluny d’estancar-me en la direcció del centre, vaig tornar a moure’m i ja fa tres anys que estic exercint de Mestre d'Educació Musical a Infantil i Primària, ocupant la meva plaça definitiva a l’Escola Alexandre Gali de Badalona, escola que comparteix edifici amb la Secció Institut Badalona, on faig el meu Practicum 1 de la llicenciatura de Psicopedagogia de la UOC.

Vaig escollir aquest centre per diversos motius:
1.     Proximitat al meu lloc de treball (facilita congeniar horaris).
2.     La tipologia d’alumnat i característiques del barri on està ubicat.
3.   La meva necessitat d’aprendre i conèixer més sobre el sistema educatiu obligatòri en totes les seves perspectives i obtenir així un critèri més acurat i el màxim certer, a l’hora d’engegar nous projectes i iniciatives.

Amb la intenció d'assolir aquests objectius:

Us deixo aquest enllaç, un curt en clau d’humor però molt proper a la realitat, sobre les retallades educatives i en defensa de l’educació publica, que transemet el que sento i el que em motiva a seguir endavant en la meva tasca.  Dura uns 20 min. Però... mireu-lo, no té pèrdua. 

Ni ha per riure... ni ha per plorar!


Primers contactes:
Així que... vaig començar les meves pràctiques ja fa uns dos mesos (a finals de febrer d'enguany).  En primer lloc, vaig posar-me en contacte amb el Cap del Departament d’Orientació (el meu actual tutor), per confirmar que tenia els requisits exigits per la UOC i que no tenia cap inconvenient en tutoritzar-me.  Un cop vaig verificar-ho, vaig mantenir una entrevista amb la Directora del centre i amb el Coordinador Pedagògic.
Quina va ser la meva sorpresa quan vaig descobrir que el centre disposava d’un gran elenc de “practiquers” de diverses universitats i especialitats des de feia anys i que estaven encantats d’iniciar noves col·laboracions (sóc la primera practiquera de la UOC!!!).  Aquest fet ha agilitzat molt la meva incorporació i observacions, en cap moment he estat cap estranya ni pel professorat ni per l'alumnat, ja que estan molt acostumats a la nostra presència, de fet és senzill trobar aules amb el professor titular i un, dos o inclús tres alumnes en pràctiques in situ.
Després de varies reunions (amb tots tres) van facilitar-me tota la documentació que necessitava a nivell burocràtic i de funcionament de centre per ubicar-me.  

Muntanyes i... muntanyes de papers... que deborava per ubicar-me: Projecte Educatiu de Centre (PEC), Programació Anual de Centre (PAC), Normes d'Organització i Funcionament del Centre (NOFC), Projecte Lingüístic, Pla d'acollida per l'alumnat, Plà d'acollida per el professorat de nova incorporació al centre, Plà d'Acció Tutorial... i més i més....  I...  entre lectura i lectura...


Vem programar les meves pràctiques, vem veure quines eren les meves inquietuds inicials i alhora vam detectar les necessitats del centre, per a que les pràctiques fossin el màxim rentables i profitoses per les dues bandes dins de les 75h presencials mínimes que exigeix la UOC (ara us puc dir que les supero amb escreix amb gust i dedicació).


No hay comentarios:

Publicar un comentario